Noile cărţi electronice de identitate vor fi puse în circulaţie începând cu 1 aprilie 2014, prevede proiectul HG privind modificarea şi completarea actelor normative referitoare la aplicarea dispoziţiilor legale din domeniul evidenţei persoanelor supusă dezbaterii publice pe site-ul MAI, informează Agerpres.
Aceste buletine noi vor conţine mai multe elemente de particularizare. Datele cu caracter vizibil care există şi în prezent sunt: numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia, data şi locul naşterii titularului, semnătura olografă a a titularului, imaginea facială, CNP şi adresa de domiciliu.
În afara acestora, noile cărţi de identitate electronice vor mai conţine: datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului, prenumele părinţilor titularului, certificate şi certificate calificate, date biometrice ale titularului constând în imaginea facială şi imaginile impresiunilor papilare a două degete.
‘Cartea de identitate va avea încorporat un cip cu interfaţă contact, iar Cartea electronică de identitate (CEI) şi Cartea electronică provizorie vor avea încorporate un cip cu dublă interfaţă, cu contact şi contactless. Cip-urile includ microcontrolere integrate, cu capabilităţi de procesare criptografică, memorie internă şi au implementate intern măsuri de protecţie avansată împotriva accesului neautorizat şi a copierii/alterării informaţiilor conţinute (…) Asigurarea confidenţialităţii datelor transmise/primite între CEI/CER şi cititor se face prin utilizarea metodelor criptografice şi/sau a unei infrastructuri de chei publice’, se arată în nota de fundamentare.
Totodată, accesul la datele necesare creării semnăturilor digitale va fi permis numai după o validare suplimentară de către titularul CEI cum ar fi un număr personal de identificare (PIN).
Procedurile de preluare a datelor biometrice pentru emiterea cărţii electronice de identitate se realizează numai în prezenţa titularului, la sediul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor sau al Direcţiei, cu excepţia situaţiei în care persoana este netransportabilă, respectiv la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular care înregistrează cererea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate.
În acelaşi timp, imaginile impresiunilor papilare colectate pentru eliberarea cărţii electronice de identitate şi stocate în Sistemul naţional informatic de evidenţă a persoanelor se şterg prin procedură automată, imediat după ridicarea cărţii electronice de identitate sau, dacă nu a fost ridicată, cel târziu la împlinirea unui termen de 3 luni de la data programată pentru eliberarea acesteia.
‘Procedurile de ştergere asigură imposibilitatea recuperării parţiale sau totale a datelor şterse’, se precizează în proiect.
Cărţile de identitate electronice vor fi făcute de Direcţia Generală de Paşapoarte, prin Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor
Sursa: RomaniaTV
>